top of page

החופש לבחור

מאת: צח נחומי

הרבה אנשים, בוודאי כאלו המאובחנים בסרטן, רוצים לשלב בחייהם טיפולי מגע וצמחי מרפא. אך יחד עם הרצון מגיע פחד, אולי זה עלול להזיק לי? אולי זה עלול להזיק לטיפולים?

לפני שנתחיל, צמחי מרפא וטיפולים, מקבלים ממטפל מקצועי. לא קונים בחנות איזה תוסף תזונה ולא הולכים למי שסיים קורס עיסוי של שלושה חודשים. אחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת, נעבור לנושא האמיתי, פחד.

אנחנו חיים בתקופה שאנשים מפחדים ממגע וצמחים. הריפוי הכי בסיסי שלנו.

לאורך כל ההיסטוריה היינו משלבים את הצמחים והמגע בחיי היום יום. ילד נפצע? מניחים את היד ומושחים צמחי מרפא על הפצע. מחלות? צמחי מרפא כדי להקל על הנשימה, לטהר חום, או לחזק במקרה הצורך. אשה יולדת? מרקים עם צמחי מרפא לחיזוק.


עם הזמן, התרחקנו אחד מהשני ואנחנו נוגעים פחות. התרחקנו מעולם הטבע ואנחנו כבר לא מכירים אותו. וכל אחד פוחד ממה שאינו מכיר. הפחד הזה יוצר התרחקות נוספת ואנשים רבים מוותרים לחלוטין על ריפוי שנמצא ממש בהישג ידם, הוא בטוח ויעיל, ובעיקר, הוא בשליטתם.

בשלוש השנים האחרונות, המצב הקצין, הפחתנו עוד יותר מגע אנושי והתרחקנו-הורחקנו לתקופה ארוכה מהטבע ומהצומח. אפשרי לשנות את המצב הזה ולהיזכר למה כל כך חשוב לנו להיות בקשר עם הסביבה.


כשאני עושה חליטה של צמחי מרפא, אני מריח אותם, אני בוחר כמה לשתות מהם ואני מרגיש האם זה טוב לי. כשאני יוצא לגינה שלי או לאדנית צמחים שעשיתי לי בחלון, אני מחזיר שליטה לחיים שלי, מתחבר שוב למקום של ריפוי ומתחיל תהליך של חופש. כמה נהדר לחוש את התחושה הזאת.

יש גם צד מעשי וחשוב לכל הסיפור הזה. לאחרונה לדוגמה, יש צריכה גבוהה של פטריות בתוספי תזונה שונים. אחת מן הפטריות הנפוצות בתוספי התזונה האלו נקראת ריישי [Ganoderma lucidum]. נעזוב רגע האם בכלל צריך ליטול תוספי תזונה כאלו, בסקירה שנערכה בארה"ב(1) רק 5 מתוך 19 תוספי תזונה (26.3%) הכילו באמת את פטריית הריישי והחומרים הפעילים הקיימים בה. ברגע שהתרחקנו, יכולים למעשה למכור לנו כל מה שרוצים.

יש לנו צמחים נפלאים, מהסביבה ומרחבי העולם, אורח החיים העכשווי, והמדיקליזציה של כל פרט בחיים שלנו, מרחיקים אותנו מהריחות והטעמים הכל כך נפלאים של צמחים ומהתועלת הנפלאה של מגע. אנחנו מתחילים לפחד כי אנחנו כבר לא רגילים לכך בחיי היום יום שלנו, וכך, אנחנו מאבדים את החופש שלנו ואת השליטה על הבחירות שלנו בנושא הזה.


אז מה עושים? מתחילים. מתחילים לגעת יותר. מתחילים לעשות חליטות צמחים בבית. פונים להרבליסט/מטפל שיכול להדריך ולהעניק את הביטחון לעשות את הצעדים הראשונים. הכי חשוב-מתחילים להריח צמחים.

ויש גם המלצה לספר קלאסי נהדר(2). דרורה חבקין כתבה את "על תבלינים וצמחי מרפא" ביופי ופשטות שכל אחד, בעיר או בכפר, יכול ללמוד ולצמוח מימנו. מעבר לתיאור שלה על הכוחות הנפלאים שהעניקו לה צמחי המרפא במהלך הטיפולים, הוא כתוב בכזו אהבה שאי אפשר שלא לרצות לצאת החוצה, למצוא את הצמח הקרוב, ולהריח.


נסכם? שילוב צמחי מרפא ומגע אנושי, בחיי היום יום שלנו, הוא צעד אמיתי לבריאות אישית ולתחושת חופש טבעי ופשוט.

אל תוותרו על זה.


1. Evaluation on quality consistency of Ganoderma lucidum dietary supplements collected in the United States

2. על תבלינים וצמחי מרפא/דרורה חבקין


Comments


bottom of page