top of page

אונקולוגיה משולבת מאריכה תוחלת חיים



מאת: צח נחומי

כאשר שומעים שאני מטפל באונקולוגיה אחת השאלות הראשונות שעולה, אבל אתה מטפל בסרטן? או שאתה רק תומך במטופל? הרי דיקור וצמחים לא באמת יכולים לרפא סרטן, נכון?


האמת שאני לא חושב שיש צמח או שיטת טיפול שיכולה לבדה לרפא סרטן, לאדם שחלה יש את היכולת, ואת הבחירה, לטפל בעצמו כיצד שיבחר. אבל אני רוצה לספר לכם שהחלוקה של טיפול תומך מול טיפול תרופתי, כגון כימו, פשוט לא נכונה.


רוב האנשים חושבים שהטיפול התרופתי מטפל בסרטן והטיפול התומך, כגון תזונה, צמחי מרפא, דיקור, טיפול רגשי וכו' רק עוזרים בתופעות הלוואי ובתחושת ה WELL BEING של המטופל. זה פשוט לא נכון, וגורם לאנשים רבים לזנוח טיפולים אלו, כי הם "פחות חשובים" לדעתם.


מטופלים אשר משתמשים ברפואה משולבת מאריכים חיים יותר, פשוט כך. אם אני אגיד לכם שיש תרופה לסרטן שמאריכה את חיי המטופלים בשנים, תשתמשו בה? ברור. אז רפואה משולבת היא תרופה שכזאת.


אם אתם לא רוצים רק להקשיב לניסיון שלי, יש גם מחקרים רבים שמראים שתוחלת החיים של מטופלים שהשתמשו ברפואה אונקולוגית משולבת פשוט חיים יותר שנים. אז שימו לב למאמר הזה [1] (הוא פתוח להורדה ללא תשלום) ומתאר מחלקות אונקולוגיות עם שילוב של רפואה משולבת/אינטגרטיבית ברמות שונות. מסקנת הסקירה ברורה, נשים שחולות בסרטן שד יחיו יותר כאשר יקבלו טיפול המשלב צמחים, אוכל, מגע ועוד. ולא מדובר במספר ימים, מדובר בשנים!


כאשר מטפלים בכאב, באיכות השינה ומעניקים לאדם תזונה וצמחים מתאימים, הגוף שלו מצליח להתמודד עם כל מחלה טוב יותר, ולכן, יאריך חיים. ויש עוד דבר, להבדיל מתרופות מסוימות אשר יכולות להאריך חיים אבל פוגעות באיכות החיים, צמחים, תזונה, מגע ונשימה גם מאריכים חיים וגם משפרים את איכות החיים.


לסיכום, בטיפול אמיתי ומלא אין לעשות הפרדה, לכל חלק בטיפול יש חשיבות. מי שמשתמש בכל הדרכים כדי לשפר את איכות חייו יזכה גם לחיות יותר, וגם, לחיות טוב יותר.


1. Breast Cancer Survivorship and Level of Institutional Involvement Utilizing Integrative

Oncology/Terri Crudup , Linna Li

Comments


bottom of page